Siste nytt

DEN SPLITTER NYE HARLEY-DAVIDSON MILWAUKEE-EIGHT MOTOREN DRIVER TOURING-MOTORSYKKELEN SLIK AT DU FÅR EN ENDA STØRRE KJØREOPPLEVELSE

23 august 2016

DEN SPLITTER NYE HARLEY-DAVIDSON MILWAUKEE-EIGHT MOTOREN DRIVER TOURING-MOTORSYKKELEN SLIK AT DU FÅR EN ENDA STØRRE KJØREOPPLEVELSE

DEN SPLITTER NYE HARLEY-DAVIDSON MILWAUKEE-EIGHT MOTOREN DRIVER TOURING-MOTORSYKKELEN SLIK AT DU FÅR EN ENDA STØRRE KJØREOPPLEVELSE

Den nye Harley Big Twin gir bedre ytelse, drivstofføkonomi og komfort

MILWAUKEE (August 23, 2016) – Den splitter nye Harley-Davidson® Milwaukee-Eight™ motoren, den niende i rekken av selvskapets ikoniske Big Twin-motorer gir mer kraft og en bedre kjøreopplevelse for fører og passasjer uten å ofre det ikoniske utseendet, lyden og følelsen av sine forgjengere. Med helt ny design gir Milwaukee-Eight motoren raskere gassrespons, mer kraft til forbikjøring, renere lyd, bedre drivstofføkonomi, økt kjøreopplevelse og mer av følelsen motorsyklister ønsker fra motoren i en Harley-Davidson Touring-sykkel.

“Det bærende prinsippet bak Milwaukee-Eight motoren er tilbakemeldingene fra våre kundeundersøkelser fra globale markedsregioner,” sier Scott Miller, Harley-Davidson Vice-President of Styling and Product Development Strategy. “Motorsyklister spurte om vi kunne utvikle en ny motor for å forbedre touring-kjøreopplevelsen på alle måter. De samme stemmene ba oss også å ikke ofre arven og at vi respekterte de definerende elementene av en Harley-Davidson V-Twin. Det var en stor utfordring, men en vi mener vi har klart å gjennomføre. Med Milwaukee-Eight har vi smidd en ny æra med Harley-Davidson kraft, ytelse og innovasjon.”

De nye Milwaukee-Eight motorene finner du nå i alle 2017 Harley-Davidson Touring- og Trike-motorsykkelmodellene. Milwaukee-Eight motorer vil bli lansert med to ulike kubikker og i tre varianter:

Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) har oljekjølte sylindertopper for modellene Street Glide® Special, Road Glide Special®, Road King®/Road King® Classic og Freewheeler®.

Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745cc) har væskekjølte sylindertopper for modellene Ultra Limited/Ultra Limited Low, Road Glide® Ultra og Tri Glide® Ultra.

Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 CID,1870cc) har væskekjølte sylindertopper for modellene CVO™ Limited og CVO™ Street Glide®.

Mer kraft

Hver Milwaukee-Eight motor leverer inntil 11 prosent høyere dreiemoment enn motoren den erstatter i Touring-modellene (varierer i henhold til modell). I tillegg til mer kubikk har Milwaukee-Eight motoren høyere kompresjon og fire-ventilers topplokk med 50 prosent bedre luftgjennomstrømning. Ventilmekanismen krever ingen justering siden utformingen av vippearmene gjør at ventilvippen er innstilt fra fabrikken for godt. Dual tennplugger for hver sylinder bidrar til mer effektiv forbrenning. En enkel kjededrevet kamaksel er lettere, mekanisk mindre kompleks og gir mindre friksjon og støy.

“Milwaukee-Eight motoren har bevart det klassiske designet til Harley-Davidson 45-graders V-Twin,” sier Alex Bozmoski, Harley-Davidson Chief Powertrain Engineer, som ledet utviklingsteamet. “Den beholder den kraftfulle karakteristikken som er den virkelige arven fra Harley-Davidson Big Twin-motoren: sterk low-end dreiemoment med en bred, flat effektkurve gjennom det midtre turtallområdet som er ideell for Touring-motorsyklister.”

Raskere akselerasjon

Milwaukee-Eight motoren veier det samme som motorene den erstatter slik at all ekstra kraft bidrar direkte til bedre akselerasjon.

• Milwaukee-Eight 107 akselererer 11 prosent raskere fra 0-100 km/h, tilsvarende to til tre sykkellengder og 11 prosent raskere fra 100-130 km/h på høyeste gir som tilsvarer en til to sykkellengder sammenlignet med Twin Cam High Output 103.

• Milwaukee-Eight 114 motoren akselererer 8 prosent raskere 0-100 og 12 prosent raskere 100-130 enn Twin Cam 110™.

Forbedret drivstofføkonomi

Økt effektivitet i Milwaukee-Eight motorens luftstrøm og forbrenning, herunder bruk av dual tennplugger per sylinder, leverer bedre drivstofføkonomi avhengig av kubikk og modell og en tilsvarende økning i rekkevidde.

Varmestyring

Milwaukee-Eight motoren gir fører og passasjer temperaturkomfort som et resultat av redusert varmeopptak, økt varmeavvisning og et redesignet eksosanlegg. Alle Milwaukee-Eight motorer har en kjølestrategi basert på de spesifikke kravene til MC-modellen, med en målrettet flyt av enten olje eller kjølevæske rundt de varmeste områdene av topplokket. En ny bankesensor for hver sylinder gir mer presis timingkontroll. Det bakre eksosrøret har fått ny plassering og eksoskatalysatoren er flyttet for å skjerme passasjeren for varme. Tomgangsturtall er redusert fra 1000 rpm til 850 rpm.

Bedre tilpassing

Et nytt, slankere motordeksel og et lavprofil-luftfilterdeksel gir bedre benplass for føreren rundt motoren og for mange førerer enklere tilgang til bakken. Alle modeller med Milwaukee-Eight motoren har "Assist and Slip"-clutch med forbedret hydraulisk betjening som reduserer kraften du må bruke på clutch-håndtaket med 7 prosent.

Redusert vibrasjon

Den gummi-monterte Milwaukee-Eight motoren har én enkel intern balanseaksel som fjerner 75 prosent av primær vibrasjon på tomgang for en mer raffinert følelse og mer behagelig kjøreopplevelse for fører og passasjerer samtidig som den beholder den klassiske karakteren av Harley® V-Twin motorer.

Fetere eksoslyd

Lettere ventiler, én kamaksel, optimalisert dekseldesign og forbedrede drivlinjekomponenter eliminerer mekanisk støy fra drivverket. Motorinntaket og lufttrenseren er utformet for å redusere lyden fra inntaket uten å svekke maksimal luftstrøm. Som et resultat er den nye Milwaukee-Eight motoren mekanisk roligere, med fetere eksoslyd, oppfyller alle globale støy- og utslippskrav samtidig som den gir deg den umiskjennelige lyden fra eksosrørene.

Bedre lading

Ladesystemet til Milwaukee-Eight motoren gir 50 prosent mer effekt til batteriet ved tomgang slik at batterikravene til Touring-ryttere inkludert lys, audio og oppvarmet utstyr og annet tilbehør oppfylles.

Ny motorstyling

Milwaukee-Eight motoren har en elegant og moderne styling som respekterer arven fra tidligere Harley-Davidson Big Twin-motorer.

“Milwaukee-Eight motoren har en stil som utstråler kraft,” sier Brad Richards, Harley-Davidson Director of Styling. “Jeg sammenligner den med ryggen til en OL-svømmer, smal i midjen, men bred og muskuløs over skuldrene ."

“Toppdekslene ser ut som huden strukket stramt over muskler som er i ferd med å sprenge ut av motoren,” sier Richards. “For første gang siden Knuckleheaden gjenspeiler toppdekslene det som skjer nedenfor. Og de er massive. Når du sitter på sykkelen kan du se ned og se mye mer motor.”

Hvis du virkelig har lyst til oppleve transformasjonen av 2017 Harley-Davidson® Touring-modellene, gå til www.h-d.com/discovermore for å avtale prøvekjøring.

Om Harley-Davidson Motor Company

Siden 1903 har Harley-Davidson Motor Company oppfylt drømmer om frihet, med cruiser-, touring- og custom-motorsykler, kjøreopplevelser og -arrangementer samt et komplett utvalg av Harley-Davidson-motorsykkeldeler, tilbehør, generelle varer, utstyr og klær. For mer informasjon, gå til www.h-d.com.

Tilbake til forrige side