Siste nytt

HARLEY-DAVIDSON® LOW RIDER® S

28 januar 2016

HARLEY-DAVIDSON® LOW RIDER® S

Den originale Harley-Davidson® Low Rider®-modellen flyttet grensene for en fabrikkprodusert custom-motorsykkel. Nå leverer Harley-Davidson en ny generasjon med ytelse og mørk stil, med lanseringen av Low Rider® S-modellen.

Low Rider S-modellen drives av en Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™-motor, og er det tredje medlemmet av Harley-Davidsons S Series av cruisere, som også består av de nylig lanserte Fat Boy® S- og Softail Slim® S-modellene. Dette er sykler som er utformet for å levere maksimal ytelse med en stil som er inspirert av global custom-motorsykkelkultur. Oppgradert fjæring
og bremser fullfører Performance-pakken til en motorsykkel som er nedstrippet og klar for action.

«Førere har spurt om når Harley-Davidson kom til å bygge en ny aggressiv, Performance-basert sykkel som de legendariske FXR-modellene», sier Brad Richards, Harley-Davidsons Director of Styling. «Dette er vårt svar på det spørsmålet. Low Rider S er inspirert av den gjeldende custom-trenden og vår egen stilarv, men har også som mål å redefinere Harley-Davidson Performance for en ny generasjon førere. Vi hadde et sterkt ønske om å opprette en forbindelse mellom føreren og veien, ved å levere øyeblikkelig kraft og smidig håndtering i en sykkel som er trimmet ned til det mest essensielle.»

De essensielle elementene begynner med motoren. Screamin’ Eagle Twin Cam 110-motoren er motoren med det største slagvolumet som Harley-Davidson installerer. Den er utstyrt med Screamin’ Eagle® Heavy Breather Performance-luftfilter og 2-til-2 eksosanlegg i Fat Bob-stil, og den pumper ut et maksimalt dreiemoment på 115 fotpund (156 newtonmeter) ved 3500 rpm – 13 prosent mer kraft enn standard Low Rider-modell. En kraftig clutch leverer kraften videre til en 6-trinns Cruise Drive®-girkasse. Cruisekontroll som aktiveres av en elektronisk gasskontroll er standardutstyr. Finishen på hele drivverket og eksosanlegget er pulverlakkert med en kombinasjon av høyblank svart og såkalt «wrinkle black».

Low Rider S-modellen er utstyrt til å være like manøvrerbar som den er kraftig. Premium Ride nitrogengass-aktiverte støtdempere og en Premium Ride-forgaffel gir enestående håndtering og komfort. Demperne foran og bak reagerer raskt på små humper og sørger for at hjulene er i god kontakt med veien for en trygg og kontrollert kjøring og bremseytelse.
Trippelstemplede forbremser med to flytende skiver er utstyrt med standard ABS-system. Et nytt solosete, flat dragbar på 13,9 cm høye risere og midtmontert instrumentpanel setter føreren i en aggressiv posisjon med hevede armer rett over fothvilerne. Setehøyden er fortsatt lav, 67,5 cm.

Føreren ser veien over en karakteristisk racingkåpe som gjør Low Rider S-motorsykkelen godt gjenkjennelig på veien.

«Når du kjører fort i denne loddrette stillingen trenger du litt vindbeskyttelse», sier Dais Nagao, Harley-Davidsons Senior Stylist.
«Måten frontlyktene er innfelt – enda dypere i racingkåpen – gir Low Rider S et aggressivt uttrykk. Det er en kraftig måte å uttrykke motorsykkelens personlighet på.»

Solosetet og avkuttet bakskjerm gir sykkelens bakdel en ren stil og siden ingen annen farge har et så kraftig uttrykk som svart, tilbys Low Rider S kun med Vivid Black på metallplatene. Andre svarte finisher opprettholder det mørke temaet, fra gaflene og konsoll til bakskjermsstag. Det eneste unntaket: nye, lette støpte aluminiumsfelger i Magnum Gold, en finish som er inspirert av de gulltonede magnesiumfelgene som ble brukt på racerbiler på 1960-tallet. Et gullmerke på tanken er en hyllest til 1977 XLCR Café Racer-modellen.

Tilbake til forrige side